TY - JOUR
T1 - היבטים סביבתיים של אלימות במוסדות חינוך והשפעתם על תחושת הביטחון של התלמיד
AU - גימשי, דני
AU - נאמן-חביב, ורד
N1 - Refereed/Peer-reviewed
PY - 2015
Y1 - 2015
N2 - מחקר זה בוחן את תופעת האלימות בבתי הספר מנקודת מבט של תיאוריות סביבתיות בקרימינולוגיה. מטרתו לזהות את הנסיבות ואת המאפיינים המצביים והחברתיים שבהם מתרחש האירוע האלים, תוך התייחסות למאפיינים פיזיים, ארגוניים ותפקודיים של המוסד החינוכי, ולבחון את השפעתם על תחושת הביטחון של התלמיד. המחקר נערך בחמישה בתי ספר על-יסודיים במרכז הארץ, והשתתפו בו 629 תלמידים. נעשה שימוש במגוון שיטות מחקר: ראיונות אישיים עם צוותי בית הספר, תצפיות, סיעורי מוחות בחדרי מורים ושאלונים למורים ולתלמידים. ממצאי המחקר מובילים למסקנה שהאלימות במוסדות חינוך הינה בעיקרה תופעה מקומית, הנוצרת, מעוצבת ומתרחשת בשטח טריטוראילי הנתון לפיקוח משמעותי של הנהלת בית הספר. (מתוך המאמר)
AB - מחקר זה בוחן את תופעת האלימות בבתי הספר מנקודת מבט של תיאוריות סביבתיות בקרימינולוגיה. מטרתו לזהות את הנסיבות ואת המאפיינים המצביים והחברתיים שבהם מתרחש האירוע האלים, תוך התייחסות למאפיינים פיזיים, ארגוניים ותפקודיים של המוסד החינוכי, ולבחון את השפעתם על תחושת הביטחון של התלמיד. המחקר נערך בחמישה בתי ספר על-יסודיים במרכז הארץ, והשתתפו בו 629 תלמידים. נעשה שימוש במגוון שיטות מחקר: ראיונות אישיים עם צוותי בית הספר, תצפיות, סיעורי מוחות בחדרי מורים ושאלונים למורים ולתלמידים. ממצאי המחקר מובילים למסקנה שהאלימות במוסדות חינוך הינה בעיקרה תופעה מקומית, הנוצרת, מעוצבת ומתרחשת בשטח טריטוראילי הנתון לפיקוח משמעותי של הנהלת בית הספר. (מתוך המאמר)
UR - https://uli.nli.org.il/discovery/search?vid=972NNL_ULI_C:MAIN&query=lds05,contains,001229651
M3 - מאמר
SN - 2412-2858
VL - 1
SP - 71
EP - 88
JO - זמן חינוך
JF - זמן חינוך
ER -