הוראה ממוקדת-למידה ותכנון קורסים לאחור - מהעברת ידע להקניית מיומנויות

نتاج البحث: فصل من :كتاب / تقرير / مؤتمرفصل

ملخص

המאמר מתמקד בתכנון קורסים בגישה ממוקדת-למידה, תוך שימת דגש בניסוח תוצרי למידה (outcomes). תכנון קורס בגישה ממוקדת-למידה מסייע ביצירת דיאלוג בין הסגל האקדמי לסטודנטים, ומוביל להלימה בין תוצאות הלמידה (יעדי הקורס) לבין שיטות ההוראה ויעדי ההערכה. מטרת המאמר היא להציג את הצורך בשינוי הפרדיגמה ובמעבר מתכנון קורס הממוקד בתכנים לתכנון קורס הממוקד בלמידה. הצורך במעבר הפרדיגמטי נובע מהשינויים הטכנולוגיים וממעמדו של הידע כנחלת הכלל. המאמר מציג את החשיבות של פתיחת התכנון בכתיבת תוצאות הלמידה ואת היתרונות והאתגרים הגלומים בניסוח מטרות למידה. להמחשת הנושא יוצג חקר-מקרה של פיתוח קורס בשיטת ה"תכנון לאחור", שנמצאת בהלימה עם הפרדיגמה הממוקדת בלמידה. כמו כן, יידונו האתגרים ששיטה זו מציבה. (מתוך המאמר)
اللغة الأصليةالعبريّة
عنوان منشور المضيفלהצליח בהוראה אקדמית (קובץ בעריכת נטע נוצר)
مكان النشرבני ברק
الصفحات63-74
عدد الصفحات12
حالة النشرنُشِر - 2014

IHP Publications

  • !!ihp

قم بذكر هذا